Ogłoszenie

Mogą być problemy z kodem weryfikacyjnym przy rejestracji w Operze. Proszę się rejestrować przez inną przeglądarkę. Logowanie z Opery przebiega normalnie.

#1 2010-01-22 13:19:26

Efka

Administrator

Skąd: WAŁCZ
Zarejestrowany: 2009-11-14
Posty: 525
Punktów :   

PRAWO -co warto wiedziec

PRZERÓBKI MOTOCYKLA-motocyklista i prawo

Wielu z nas przerabia i usprawnia swoje motocykle. Jak robić to zgodnie z prawem

Z każdym rokiem na naszych drogach pojawia się coraz więcej motocykli. Nie dziwi już nikogo widok Ceberki czy też Gsxr-a. Są jednak ludzie, którzy chcą, aby ich motocykl wyróżniał się pośród innych pojazdów. Zjawisko to zwane tuningiem na dobre zakorzeniło się w środowisku motocyklistów. Miłośnicy jednośladów prześcigają się w przerabianiu motocykli zarówno pod względem wizualnym jak i mechanicznym. Trzeba jednak wiedzieć, że nie wszystkie przeróbki motocykla są dozwolone. Co wolno a czego nie wolno? O tym poniżej.

Tuningowe wprowadzenie

Motocykl, podobnie jak samochód może wzbudzać zachwyt nie tylko wyjątkowym, oryginalnym wyglądem, ale również możliwościami technicznymi. Sam tuning można podzielić na kilka kategorii. Wyróżnia się tuning mechaniczny, optyczny oraz elektroniczny. Wiadomo, że ze względu na mniejsze rozmiary motocykla aniżeli samochodu oraz specyfikę jego konstrukcji, dwa kółka można zmodyfikować nie do poznania. Sprzęt po tuningu prezentuje się zupełnie inaczej, ale również sama jazda przerobioną maszyną jest niepowtarzalna i daje wiele pozytywnych emocji.

Tuning optyczny

Odpowiedzi na pytania czy i jak wolno modyfikować motocykl znajdują się w dwóch aktach prawnych. Pierwszy z nich to znane każdemu kierowcy przepisy o ruchu drogowym, natomiast drugi to Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Modyfikując wizualnie motocykl musimy pamiętać o przestrzeganiu podstawowych wymiarów technicznych. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, kiedy chcemy wymienić np. lusterka, owiewki, kierunkowskazy.

Zgodnie z art. 2 ust. 10 wyżej wymienionego rozporządzenia: Długość pojazdu nie może przekroczyć w przypadku motocykla 4.00 metrów. Następnie w ust. 10 tego samego artykułu - Wysokość motocykla nie może przekraczać 2.50 m. Co do szerokości odpowiedzi udziela ust.12: Szerokość motocykla nie może przekraczać 2.00 m.

Wymagania odnośnie masy motocykla, określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG, przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Analizując powyższe przepisy łatwo można stwierdzić, iż samo ulepszanie motocykla jest dopuszczalne pod warunkiem, że zachowa się wskazane wymiary. Chciałbym poruszyć jeszcze kwestię jazdy motocyklem z coraz częściej widywanym na ulicach naszych miast tylnym stelażem do stuntu. W przepisach prawa nie ma jasnego sformułowania zabraniającego tego rodzaju modyfikacji, jednakże cały czas musimy pamiętać o przepisach, o których była już wcześniej mowa. Warto również wiedzieć, że po drogach nie można poruszać się crossami i torówkami jeżeli nie są one dostosowane pod względem technicznym do wymogów prawnych. Samo ubezpieczenie nie stanowi jeszcze uprawnienia do poruszania się tego rodzaju motocyklami po drodze.

Tablice rejestracyjne

Kontrowersyjną sprawą jest w przypadku kontroli drogowej sposób mocowania i oświetlania tablicy rejestracyjnej. Każdy właściciel pojazdu ma obowiązek dbać o to, żeby tablice rejestracyjne były widoczne. Ważne jest również, to, że muszą one być czyste i nieuszkodzone. W przypadku, kiedy mamy brudną, pogiętą, uszkodzoną lub zakrytą tablicę policjant ma obowiązek wystawić mandat. Podstawą do tego jest naruszenie art. 60 ust.1 pkt 2 prawa o ruchu drogowym w związku z art. 97 kodeksu wykroczeń. Wysokość grzywny może wynieść od 50 do 100 złotych.

Światła

Innym, równie ważnym problemem jest przeróbka świateł. Prześledźmy ten aspekt na prostym przykładzie. Załóżmy, że Policja zatrzymuje nas do kontroli drogowej. Nasz motocykl ma dodatkowe oświetlenie w postaci diod Led zamontowanych w światłowodowej rurce, dający efekt lampy neonowej. Diody umieszczone są pod atrapą. Z oddali wygląda to jak niewielka poświata. Funkcjonariusz, powołuje się na przepisy ruchu drogowego i stwierdza, że posiadamy dodatkowe oświetlenie nie montowane fabrycznie. Czy jest to powód do zatrzymania dowodu rejestracyjnego? Częstym problemem są również montowane niefabryczne halogeny. Czy i one są powodem do zatrzymania dokumentu?

Każdy dopuszczony do ruchu pojazd powinien być wyposażony w oświetlenie zewnętrzne, które jest wymienione w "rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia".

Podane rozporządzenie zezwala na następujące oświetlenie pojazdu:

1. Światła zewnętrzne:

   1. drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h,
   2. mijania - pojazd samochodowy,
   3. kierunkowskazy - pojazd samochodowy i przyczepa;
   4. hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa,
   5. oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i przyczepa,
   6. pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej,
   7. pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa,
   8. odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy,
   9. odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa,
  10. odblaskowe przednie - przyczepa,
  11. odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa,
  12. awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa,
  13. przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa,
  14. cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla,
  15. obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m;

2. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła:

   1. drogowe - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 1,
   2. przeciwmgłowe przednie - pojazdu samochodowego,
   3. pozycyjne przednie - przyczepy innej niż wymieniona w ust. 1 pkt 6,
   4. postojowe - pojazdu samochodowego o długości nie przekraczającej 6,0 m i szerokości nie przekraczającej 2,0 m; zabrania się umieszczania tych świateł na innych pojazdach,
   5. odblaskowe boczne - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 11,
   6. odblaskowe przednie - pojazdu samochodowego,
   7. jazdy dziennej - pojazdu samochodowego,
   8. pozycyjne boczne - pojazdu samochodowego o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnika siodłowego i przyczepy,
   9. obrysowe przednie i tylne - pojazdu samochodowego i przyczepy, których szerokość przekracza 1,8 m,
  10. cofania - przyczepy,
  11. awaryjne - motocykla,
  12. przeciwmgłowe tylne - motocykla,
  13. odblaskowe tylne inne niż trójkątne - przyczepy.

W powyższym spisie brak jest informacji zezwalającej na używanie kierującemu pojazdem oświetlenia w postaci diod LED, umieszczonych za atrapą chłodnicy. W związku z tym funkcjonariusz w wymienionym przykładzie ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Odpowiadając na drugie pytanie - w rozporządzeniu jest mowa o halogenach, jako o światłach dopuszczonych - w punkcie 2 podpunkcie 2 lub 7, zależnie od spełnianej przez halogeny funkcji (przeciwmgielne lub do jazdy dziennej).

Na ulicach często spotkać można „zestawy naprawcze" do powypadkowych motocykli w postaci mini owiewek z małymi halogenowymi światłami. To rozwiązanie wielokrotnie tańsze, niż zakup oryginalnych owiewek oraz lamp, dlatego też tak bardzo popularne. Osobiście widziałem w jednym z takich patentów zastosowane żarówki ze ... świetlików łazienkowych. Odebranie dowodu rejestracyjnego w czasie kontroli jest tutaj sprawą oczywistą, tak jak oczywisty jest brak zdrowego rozsądku osób stosujących tego typu patenty.

Głośny wydech

Najczęstszą modyfikacją przeprowadzaną na motocyklach jest podrasowywanie układu wydechowego tak, żeby był on głośniejszy. W tej kwestii wypowiedziała się pani Katarzyna Kortas policjantka z sekcji ruchu drogowego w Toruniu - Motocykliści powinni wiedzieć, że prawo przewiduje dopuszczalny poziom natężenia hałasu wytwarzany przez jednoślady. W załączniku nr 1 do rozporządzenia w sprawie warunków technicznych jasno jest stwierdzone, że motocykle o pojemności do 125 cm3 może wytwarzać hałas do 94 dB, natomiast motocykle o pojemności większej niż 125 cm3 nie mogą przekroczyć progu 96 dB. W przypadku, kiedy policjant stwierdzi, iż poziom hałasu jest większy, niż przewidują to normy ma on prawo zatrzymać dowód rejestracyjny i skierować pojazd na badania techniczne. Podobnie ma się sprawa z wystającymi, ostrymi elementami motocykla. Jeżeli istnieje przypuszczenie, iż motocykl ma zamontowane części mogące spowodować zagrożenie wśród innych uczestników ruchu drogowego policjant kieruje motocykl na badanie techniczne.

Tutaj pojawia się ciekawy problem. Część nowych, homologowanych w Polsce motocykli przekracza próg 96 dB. Znanym przykładem jest chociażby Suzuki GSX-R750, który na tabliczce znamionowej ma jasno wskazany poziom hałasu 102 dB. Co wtedy? To dobre pytanie, ponieważ jeśli jest to łamanie polskiego prawa, to jakim cudem te motocykle zostały homologowane do jazdy po naszych drogach?

W każdym razie wiele z patroli drogówki dysponuje specjalistycznymi urządzeniami do pomiaru głośności emitowanego przez pojazd hałasu. Jeśli nawet takim nie dysponuje, to w przypadku podejrzenia przekroczenia limitu głośności policja ma prawo do odebrania dowodu rejestracyjnego pojazdu i skierowania go na badania techniczne w stacji kontroli pojazdów.

Za co policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny?

Policjant ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny pojazdu na podstawie przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym. Artykuł 132 cyt. ustawy wymienia przypadki zatrzymania przez Policję dowodu rejestracyjnego. Zatrzymanie dowodu rejestracyjnego może nastąpić tylko za pokwitowaniem. Funkcjonariusz Policji obowiązany jest wydać takie pokwitowanie za zatrzymany dokument osobie, gdzie stwierdza przyczynę zatrzymania.

Art. 132. Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym  1. Policjant zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie:

1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd:

    * zagraża bezpieczeństwu,
    * zagraża porządkowi ruchu,
    * narusza wymagania ochrony środowiska,

2) stwierdzenia, że pojazd nie został poddany badaniu technicznemu w wyznaczonym terminie lub termin badania nie został wyznaczony prawidłowo,
3) stwierdzenia zniszczenia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) w stopniu powodującym jego nieczytelność,
4) uzasadnionego podejrzenia podrobienia lub przerobienia dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego),
5) stwierdzenia, że badanie techniczne zostało dokonane przez jednostkę do tego nie upoważnioną,
6) nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub nieokazania dokumentu stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia,
7) uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu.

Podstawą do zatrzymania pojazdu jest stwierdzenie przez policjanta wymienionych niesprawności bądź uzasadnione przypuszczenie, że stan techniczny pojazdu jest niezgodny z wymogami określonymi w przepisach. Jako przykład, kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny należy wymienić niesprawność podstawowych układów pojazdu takich jak układ hamulcowy (np. wycieki płynu hamulcowego), układu kierowniczego (np. luz kierownicy), niesprawny układ jezdny (np. zużyte bieżniki opon tzw. łyse opony), brak sprawnych świateł (np. rozbite klosze) lub też, gdy policjant widzi niefachowo naprawiony pojazd np. pospawana niefabrycznie rama.

Z dowodem rejestracyjnym mogą błyskawicznie pożegnać się także Ci, którzy zamontowali w swoich maszynach wystające ostre elementy, której w przypadku kolizji  mogłyby np. spowodować obrażenia u pieszego. Wystające poza obrys owiewek amortyzatory skrętu, ostre końcówki kierownicy, wszelkiego wystające rodzaju ozdobniki są potencjalnym zagrożeniem dla innych uczestników ruchu. Analogicznie wygląda sytuacja w przypadku przeróbek, które zagrażają zdrowiu samego kierowcy. Ktoś może zapytać stwierdzić teraz, że przecież przy takim podejściu większość customów budowanych dla przykładu przez słynną kuźnię Orange County Choppers w życiu nie przeszłaby przeglądu technicznego. Wszystko się zgadza, bowiem większość z tych radykalnych customów nigdy nie wyjeżdża z garażu na drogi publiczne.

Inną przyczyną utraty dowodu rejestracyjnego może być brak elementów obowiązkowego wyposażenia pojazdu, wyposażenie pojazdu w części lub elementy nie odpowiadające wymaganiom. Przed przystąpieniem do przeróbek należy sprawdzić, czy są one dozwolone. Dowód rejestracyjny może być zabrany, gdy usterki techniczne, braki w wyposażeniu są również na tyle drobne, że bezwzględnie nie eliminują pojazdu z ruchu. Przykładem może być pęknięta szyba czy nawet brak wymaganego oznaczenia pojazdu, brak oświetlenia tablicy rejestracyjnej.

Policjant za zatrzymany dowód rejestracyjny wydaje pokwitowanie. Może on zezwolić na używanie pojazdu przez czas nie przekraczający 7 dni, określając warunki tego użytkowania w pokwitowaniu. Zatrzymany dokument organ Policji przesyła niezwłocznie organowi, który go wydał.Trzeba pamiętać, że policja nie jest organem uprawnionym do stwierdzenia czy przeróbki są prawnie dozwolone. Ich zadaniem jest wyłącznie kierowanie przypuszczalnie wadliwych pojazdów na badania.

W sytuacji, gdy chcemy sami sprawdzić czy stan naszego stuningowanego motocykla jest zgodny należy udać się do stacji diagnostycznej, gdzie zostaną przeprowadzone badania za które pobierana jest opłata. Warto wiedzieć, iż rzeczoznawca nie jest uprawniony do badania stanu technicznego. Rzeczoznawca może oceniać stan techniczny ale nie jest to wiążąca ocena.

Podsumowanie

Upiększając nasze kochane motocykle pamiętajmy o wyżej wymienionych przepisach. Policjanci dzięki wieloletniej praktyce bardzo często intuicyjnie wyłapują wszelkie niezgodności konstrukcji pojazdu z przepisami. Warto też wiedzieć, że jeśli zachowaniem na drodze podpadliśmy funkcjonariuszom, mogą oni „wziąć na warsztat" kontrolowany pojazd i jak życie uczy zawsze znajdą coś, co da im podstawę do zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

Piękno i osiągi to jedno, ale bezpieczeństwo i prawo to drugi ważny aspekt, o którym nie możemy zapomnieć. Jak zawsze zapraszam do dyskusji na forum. Jeżeli macie jakieś pytania lub doświadczenie związane z prawnym aspektem tuningu czekam na Wasze komentarze.

JESZCZE JEDNA CIEKAWOSTKA DLA MOTOCYKLISTOW;-]

W kodeksie ruchu drogowego znajduje się ogólna norma - art. 3 - określająca jedynie, że, uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić, albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Na podstawie tego przepisu zastanawiam się czy w sytuacji, gdy przejeżdżam między samochodami naruszam zasady ruchu drogowego? Odpowiedź brzmi: nie! Nie stanowi to naruszenia, które zagraża innym użytkownikom dróg.NIGDZIE!!!!!!! w polskim kodeksie ruchu drogowego nie jest stwierdzone, że motocykl nie może poruszać się między samochodami, a w myśl starej zasady prawniczej: CO NIE JEST ZABRONIONE ,JEST DOZWOLONE



KODEKS QUADOWCA

Niniejszy kodeks ma na celu uświadomienie tego, co przystoi, a co nie prawdziwemu miłośnikowi quadów. Nie przestrzegając go, nie tylko łamiesz prawo, lecz także przyczyniasz się do kształtowania złego wizerunku naszej społeczności.

   1. Pamiętajmy, że podstawowym obowiązkiem prawdziwego quadowca jest nie czynić szkody drugiej osobie i mieniu, bo nie każdy jest miłośnikiem offroadu i nie każdy musi mieć podobne zainteresowania do naszych. Dlatego szanujmy innych!
   2. Pamiętajmy, że wjazd pojazdów mechanicznych do Lasów Państwowych, Parków i Rezerwatów Przyrody jest dozwolony tylko drogami udostępnionymi do ruchu publicznego, lub za odpowiednim zezwoleniem.
   3. Nie dewastujemy pól uprawnych, łąk, ogrodzonych pastwisk, celowo nie straszymy zwierząt.
   4. Nie śmiecimy, wszelkie odpadki wracają z nami, starajmy się pozostawić po sobie jak najmniej śladów naszej bytności.
   5. Powiadamiamy stosowne władze i organa administracji, o zauważonych nieprawidłowościach np.: odpady toksyczne, dzikie wysypiska, kłusownictwo, rabunek mienia leśnego, zagrożenia pożarowe, etc
   6. Zaznaczamy w miarę możliwości na GPSie, jeśli posiadamy takowy, wszelkie niebezpieczne miejsca takie jak doły, druty, wystające z ziemi elementy i inne niebezpieczne przeszkody, i dzielimy się tą informacją z innymi.
   7. Bezwzględnie nie jeździmy po konstrukcjach ziemnych takich jak: wały przeciwpowodziowe, groble, skarpy oporowe - one zapewniają bezpieczeństwo innym.
   8. Do jeżdżenia szukamy miejsc wyludnionych, w miarę możliwości z daleka od zabudowań i często uczęszczanych szlaków pieszych czy rowerowych.
   9. Zawsze używamy pasów do wyciągarek, dzięki czemu nie niszczymy kory drzew.
  10. Zasadniczo zwalniamy przy zabudowaniach, bo dopuszczalna prędkość to 50 km/h. Uszanujmy mieszkańców, jedźmy wolniej wtedy hałas generowany przez nasze pojazdy jest mniej uciążliwy.
  11. W czasie jazdy zawsze zwalniamy mijając pieszych, rowerzystów, czy jadących konno, pozdrawiając ich machnięciem ręki. W szczególnych przypadkach, kiedy nasz pojazd może kogoś przestraszyć zatrzymujemy się z boku i wyłączamy silnik.
  12. Starajmy się wzniecać możliwie jak najmniej kurzu, zwłaszcza w pobliżu ludzi i domostw. Jeżeli tego sytuacja wymaga, starajmy się podjąć rozmowę ze spotkanymi osobami, zapytać o drogę, aby pozostawić po sobie pozytywne wrażenie.
  13. Zawsze w tym co robimy kierujemy się ROZSĄDKIEM - nie jeździmy z prędkością i w sposób stanowiący zagrożenie dla nas samych oraz osób postronnych i zwierząt.
  14.  Starajmy się używać ciche układy wydechowe, dźwięk generowany przez nasze pojazdy nie dla każdego jest muzyką.
  15. Dbamy o stan techniczny naszych pojazdów, a zwłaszcza o szczelność układów paliwowych, chłodniczych i smarowania, aby nie pozostawiać po sobie śladów produktów ropopochodnych mogących zatruwać środowisko naturalne.
  16. Zawsze jeździmy w kasku i staramy się ubierać ubranie ochronne, tj: kask, gogle, rękawice, buzzer (pancerz), pas lędźwiowy, nakolanniki, nałokietniki oraz buty ochronne. Nasze bezpieczeństwo jest najważniejsze, a odpowiednie ubranie ochronne świadczy o naszym poważnym podejściu do tego, co robimy.
  17. Jazda pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających jest niedopuszczalna i stanowi poważne przestępstwo.
  18. Nie jesteśmy na tym Świecie sami, uszanujmy to.
  19. Starajmy się przekazywać w/w zasady wszystkim, którzy ich nie znają i całym naszym postępowaniem dawać dobry przykład tak aby kształtować pozytywny wizerunek społeczności quadowej.


JESLI KTOS CHCE WIEDZIEC WIECEJ NA TEMAT KODEKSU DROGOWEGO PODAJE LINK

http://www.scigacz.pl/Przepisy,ogolne,K … ,6379.html

Ostatnio edytowany przez ewa (2010-01-22 13:26:45)

Offline

 

#2 2010-01-22 16:50:35

Adam

Administrator

Skąd: Wałcz
Zarejestrowany: 2009-11-13
Posty: 231
Punktów :   
WWW

Re: PRAWO -co warto wiedziec

"W kodeksie ruchu drogowego znajduje się ogólna norma - art. 3 - określająca jedynie, że, uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić, albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Na podstawie tego przepisu zastanawiam się czy w sytuacji, gdy przejeżdżam między samochodami naruszam zasady ruchu drogowego? Odpowiedź brzmi: nie! Nie stanowi to naruszenia, które zagraża innym użytkownikom dróg.NIGDZIE!!!!!!! w polskim kodeksie ruchu drogowego nie jest stwierdzone, że motocykl nie może poruszać się między samochodami, a w myśl starej zasady prawniczej: CO NIE JEST ZABRONIONE ,JEST DOZWOLONE

Apropo tego. Owszem przeciskanie się w korku jest dozwolone, ale należy zapamiętać 1 rzecz. Wyprzedzanie na/przed pasami i na skrzyżowaniu jest zabronione nawet na drodze 1 kierunkowej. Mówię tutaj o głownej ul. kilińszczaków w Wałczu. W zasadzie każdy z nas tam wyprzedza i owszem może to robić, ale jeżeli widzicie policję to unikajcie robienia tego na pasach przy poczcie, na skrzyżowaniu z dworcową i z drogą osiedlową po lewej stronie za pocztą już. Na te krótkie odcinki włączcie się do szyku, albo jedźcie na równi z samochodem obok, bo sam byłem ofiarą takiego zatrzymania przez policję. Całe szczęście w tym przypadku skończyło się na pouczeniu.


Aktualnie:
Yamaha TDM 850 4TX

Offline

 

#3 2010-01-22 20:02:31

Czarli

MSW Member

Zarejestrowany: 2009-11-14
Posty: 348
Punktów :   

Re: PRAWO -co warto wiedziec

Pierdolisz jak potluczony kurwa mac i tak nie umiesz jezdzic ta swoja zjebana vfr

Offline

 

#4 2010-01-22 20:48:25

Efka

Administrator

Skąd: WAŁCZ
Zarejestrowany: 2009-11-14
Posty: 525
Punktów :   

Re: PRAWO -co warto wiedziec

OK NIECH BEDZIE NASTEPNYM RAZEM NAPISZE DOKLADNIE GDZIE CO MOZNA ZROBIC:P NA DANEJ ULICY CZY SKRZYZOWANIU W WALCZU NIE WIEM JAK TY ALE JA KORZYSTAM Z TEGO MYKU:P

Ostatnio edytowany przez ewa (2010-01-22 20:54:31)

Offline

 

#5 2010-01-22 22:17:24

Adam

Administrator

Skąd: Wałcz
Zarejestrowany: 2009-11-13
Posty: 231
Punktów :   
WWW

Re: PRAWO -co warto wiedziec

Czarli ty się weź nie włączaj bo ty nawet po Wałczu nie jeździsz tym niebieskim gównem

Ewa przekazuję tylko to co mi policjant powiedział opieprzając mnie przy zatrzymaniu ^^ Prawda jest taka, że nikt i tak na to nigdy nie zwróci uwagi łącznie ze mną. Dlatego stosować tą radę tylko jak w korku stoi radiowóz i nie chce wam się uciekać ^^


Aktualnie:
Yamaha TDM 850 4TX

Offline

 

#6 2010-01-23 11:54:24

Efka

Administrator

Skąd: WAŁCZ
Zarejestrowany: 2009-11-14
Posty: 525
Punktów :   

Re: PRAWO -co warto wiedziec

OK NIE BEDE SIE SPIERALA Z TOBA ADAMIE JA WIEM SWOJE TY WIESZ SWOJE:peace:


Kodeks mówi:
Art 23 Prawo o Ruchu Drogowym
przy omijaniu zachować bezpieczny odstęp od omijanego pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody, a w razie potrzeby zmniejszyć prędkość; omijanie pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia w lewo może odbywać się tylko z jego prawej strony;

Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:

1) ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;

2) kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;

3) kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.

2. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania pojazdu jednośladowego lub kolumny pieszych odstęp ten nie może być mniejszy niż 1 m.

3. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5 i 10.

4. Pojazd szynowy może być wyprzedzany tylko z prawej strony, chyba że położenie torów uniemożliwia takie wyprzedzanie lub wyprzedzanie odbywa się na jezdni jednokierunkowej.

5. Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony.

6. Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości. Kierujący pojazdem wolnobieżnym, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem bez silnika jest obowiązany zjechać jak najbardziej na prawo i - w razie potrzeby - zatrzymać się w celu ułatwienia wyprzedzania.

7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:

1) przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia;

2) na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi;

3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na którym ruch jest kierowany.

8. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscach, o których mowa w ust. 7 pkt 1 i 2, na jezdni:

1) jednokierunkowej;

2) dwukierunkowej na odcinku z wyznaczonymi pasami ruchu, pod warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym - w miejscu, gdzie jest to zabronione znakami na jezdni.

9. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscu, o którym mowa w ust. 7 pkt 3, pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia, pod warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym.

10. Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z wyznaczonymi pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:

1) na jezdni jednokierunkowej;

2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na obszarze zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone są do jazdy w tym samym kierunku.

11. Zabrania się wyprzedzania pojazdu uprzywilejowanego na obszarze zabudowanym.

Ostatnio edytowany przez ewa (2010-01-23 12:05:14)

Offline

 

#7 2011-10-10 20:56:02

 buzek

MSW Member

11111985
Zarejestrowany: 2010-09-25
Posty: 65

Re: PRAWO -co warto wiedziec

interesuje mnie czy np jak bd miał na radzieckim motocyklu gwiazdę zsrr czy sie psy nie czepną ??

Offline

 

#8 2011-10-10 23:25:01

 PanWiaderko

MSW Member

7204011
Skąd: Wałcz
Zarejestrowany: 2010-04-27
Posty: 95
Punktów :   
WWW

Re: PRAWO -co warto wiedziec

Wiem jedynie tyle ze nie mozna miec ubran, naklejek na pojazdach itp z wizerunkami zbrodniarzy typu adolf, guevara etc. Z symboli to wiadomo ze by sie przyjebali o swastyke ale nie mam pojecia jakie jest podejscie do symboli radzieckich.

Offline

 

#9 2011-10-11 10:39:39

Efka

Administrator

Skąd: WAŁCZ
Zarejestrowany: 2009-11-14
Posty: 525
Punktów :   

Re: PRAWO -co warto wiedziec

buzek wydaje mi sie ze nia ma takiej opcji ale najlepiej zapytaj pana policjanta :-)

Offline

 

#10 2011-10-11 14:58:08

Czarli

MSW Member

Zarejestrowany: 2009-11-14
Posty: 348
Punktów :   

Re: PRAWO -co warto wiedziec

ja sfastyke mam na czole wytatuowana i nikt sie mnie nie czepia

Offline

 

#11 2011-10-12 09:47:22

 PanWiaderko

MSW Member

7204011
Skąd: Wałcz
Zarejestrowany: 2010-04-27
Posty: 95
Punktów :   
WWW

Re: PRAWO -co warto wiedziec

toc ty pedzio zwykly to sie nie dziw

Offline

 

#12 2011-10-14 07:47:09

 buzek

MSW Member

11111985
Zarejestrowany: 2010-09-25
Posty: 65

Re: PRAWO -co warto wiedziec

aaa no to raczej sie nie czepną :d

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://nerko.pl/